Tijdens onze workshop heeft u een filmpje gezien....
Hieronder de feiten en cijfers nog eens op een rij!
Want een blij medewerker is nog geen bevlogen medewerker
En ook een tevreden medewerker is nog geen bevlogen medewerker
Een tevreden medewerker …..
…kan tevreden zijn met niets doen.
minder dan 20 % van de medewerkers…
...is echt bevlogen en betrokken bij het werk
Wat zijn de effecten van lage bevlogenheid en betrokkenheid
lage bevlogenheid en betrokkenheid leidt tot…
…ongeïnteresseerdheid
77% van alle werknemers vindt zijn werk niet leuk
lage bevlogenheid en betrokkenheid leidt tot lage productiviteit
lage productiviteit kost bedrijven circa 536 miljard per jaar
lage bevlogenheid en betrokkenheid leidt tot stress
39% van alle werknemers die niet bevlogen en betrokken zijn
heeft last van werkgerelateerde stress
heeft last van werkgerelateerde stress
wat uiteindelijk leidt tot vertrek van medewerkers
Wat zijn de voordelen van het hebben van betrokken en bevlogen medewerkers?
Een bevlogen medewerker is met hart en hoofd verbonden aan de organisatie.
Een bevlogen medewerker is betrokken, gelooft in zijn werk en is productiever.
Een bevlogen medewerker gelooft in de visie van de organisatie
Hoe weet jij of jouw werknemers bevlogen en betrokken zijn?
Door medewerkersonderzoek kun je de bevlogenheid en betrokkenheid in kaart brengen
Je kunt opsporen waar het niet goed zit…
…en het oplossen… …en verbeteren
De cijfers komen uit een onderzoeken van Gallup, Mercer en Towers Perrin.
Voor de juiste data over bevlogenheid (‘full engagement’ in het engels) kunt u kijken op Gallup.com. Zij doen onderzoek naar engagement in organisaties en publiceren regelmatig cijfers. Zij zijn een zeer betrouwbare organisatie en de grootste in de wereld als het gaat om onderzoek naar engagement.
Voor de juiste data over bevlogenheid (‘full engagement’ in het engels) kunt u kijken op Gallup.com. Zij doen onderzoek naar engagement in organisaties en publiceren regelmatig cijfers. Zij zijn een zeer betrouwbare organisatie en de grootste in de wereld als het gaat om onderzoek naar engagement.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten